Bürokráciafigyelő Hivatal

A NAV és a 21. századi kommunikáció

2017. szeptember 07. - Bürokráciafigyelő

A bürokrácia és a Magyar Posta kéz a kézben jár a különféle cselszövésekben, melyeknek egyetlen célja, hogy az állampolgárok életét megkeserítsék. Más logikus magyarázat nincs arra, hogy a XXI. században (ha már végre van egy Ügyfélkapu nevű dolog) miért kell még mindig papíron küldözgetni információkat lehetőleg úgy, hogy szerencsétlen Naiv Ügyfél még véletlenül se kaphassa meg...

Forrás: http://haelhetekevvelakifejezessel.tumblr.com/

A NAV küld egy ajánlott levelet. Gyakorlatilag biztos, hogy a lakásvásárlási illetékről szóló csekk van benne, amit a régi és az új lakásom vételárának különbözetére számoltak. A levelet a NAV az eladott lakásomra küldi ki (arcpálma 1). 

Persze nem sikerült időben érte menni, a levelet a posta visszaküldi. Nem baj, gondolom, felhívjuk őket. Felhívom a NAV ügyfélszolgálatát, ahol az adószámom megadása után közlik, hogy nem vagyok jogosult az ügyfélszolgálat használatára (arcpálma 2). 

21686277_cff7bd736111d57aff93d47ce2472657_xl.jpg

A fotográfia mellett a telekommunikáció is sokat fejlődött 1900 óta, de ez a NAV-nak még valahogy nem tűnt fel...

Kis utánanézéssel kiderül, hogy regisztrációhoz kötött a szolgáltatás (arcpálma 3), néhány kattintás múlva pedig már tölthetném is le: 
- a keretrendszert
- az űrlapkitöltő rendszert
- és az űrlapot, amivel regisztrálhatok (arcpálma 4). (S amelyet feltételezhetően postán kell visszaküldenem, ők pedig átmorzézzák a jelszót.)

Természetesen ennyi türelmem nincs, inkább majd elmegyek személyesen valamelyik nap (arcpálma 5). 

Ma reggel kapok egy e-mailt az ügyfélkapun keresztül a NAV-tól: mivel nem vettem át a küldeményt, ők átvettnek vélelmezik (arcpálma 6), méghozzá augusztus 9. napjával. (NB: 30 nap van az illeték befizetésére.) 

Arcpálma top: a levélhez véletlenül sincs csatolva az illetéket kiszabó határozat. 

TLDR: a NAV pergamenen, lovaskocsival, az eladott lakásom címére kiküldi az illetékkiszabó papírokat, majd e-mailben közli, hogy mivel nem vettem át őket, átvettem őket. De véletlenül sem csatolja, hogy esetleg meg is kapjam őket. 

TLDRTLDR: A kurva életbe már. 

A bejegyzés trackback címe:

https://burokraciafigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr7212808752

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lea Dobozi 2017.09.07. 19:35:54

A földhivatalban lehet kérni egy lakcím átírást az új lakásra (pontosan nem tudom mi a hivatalos neve a dokumentumnak, de a földhivatalban segítenek). Innentől kezdve a földhivatalos és a NAV-os levelek is az új címre mennek (még akkor is ha nincs lakcímkártyád). Ezt először elutasítják, majd az átírást követően automatikusan átvezetik (de már az elutasítás is az új címre megy).
Én ennek köszönhettem, hogy a NAV-os levél már jó helyre jött, de előtte a régi lakásom átírásáról szóló levél a régi címemre ment.... Viszont ennek hála, hogy a földhivatalban jártam és a NAV-os levél már jó helyre jött.
De tényleg közröhely, hogy mindent a szerződésben rögzített régi címre küldenek és nincs erre egy normális hivatalos út.
süti beállítások módosítása