A bürokrácia és a Magyar Posta kéz a kézben jár a különféle cselszövésekben, melyeknek egyetlen célja, hogy az állampolgárok életét megkeserítsék. Más logikus magyarázat nincs arra, hogy a XXI. században (ha már végre van egy Ügyfélkapu nevű dolog) miért kell még mindig papíron küldözgetni információkat lehetőleg úgy, hogy szerencsétlen Naiv Ügyfél még véletlenül se kaphassa meg...
Forrás: http://haelhetekevvelakifejezessel.tumblr.com/
A NAV küld egy ajánlott levelet. Gyakorlatilag biztos, hogy a lakásvásárlási illetékről szóló csekk van benne, amit a régi és az új lakásom vételárának különbözetére számoltak. A levelet a NAV az eladott lakásomra küldi ki (arcpálma 1).
Persze nem sikerült időben érte menni, a levelet a posta visszaküldi. Nem baj, gondolom, felhívjuk őket. Felhívom a NAV ügyfélszolgálatát, ahol az adószámom megadása után közlik, hogy nem vagyok jogosult az ügyfélszolgálat használatára (arcpálma 2).
A fotográfia mellett a telekommunikáció is sokat fejlődött 1900 óta, de ez a NAV-nak még valahogy nem tűnt fel...
Kis utánanézéssel kiderül, hogy regisztrációhoz kötött a szolgáltatás (arcpálma 3), néhány kattintás múlva pedig már tölthetném is le:
- a keretrendszert
- az űrlapkitöltő rendszert
- és az űrlapot, amivel regisztrálhatok (arcpálma 4). (S amelyet feltételezhetően postán kell visszaküldenem, ők pedig átmorzézzák a jelszót.)
Természetesen ennyi türelmem nincs, inkább majd elmegyek személyesen valamelyik nap (arcpálma 5).
Ma reggel kapok egy e-mailt az ügyfélkapun keresztül a NAV-tól: mivel nem vettem át a küldeményt, ők átvettnek vélelmezik (arcpálma 6), méghozzá augusztus 9. napjával. (NB: 30 nap van az illeték befizetésére.)
Arcpálma top: a levélhez véletlenül sincs csatolva az illetéket kiszabó határozat.
TLDR: a NAV pergamenen, lovaskocsival, az eladott lakásom címére kiküldi az illetékkiszabó papírokat, majd e-mailben közli, hogy mivel nem vettem át őket, átvettem őket. De véletlenül sem csatolja, hogy esetleg meg is kapjam őket.
TLDRTLDR: A kurva életbe már.